Lassan 9 hónapja, hogy elkezdtük felújítani ezt az 1969 -es Fiat 500 F-et, most elkészült, a tisztítás és polírozás előtt készítettünk róla néhány jó képet.
Az autó Veresegyházáról került hozzánk egy gondos gazdától, akinek 10 évig állt a száraz garázsába. Ennek sokat köszönhet az autó, mivel rozsda nagyon kevés volt rajta. Viszont első ránézésre nem tűnt fel a hatalmas probléma ami miatt eddig húzódott a felújítás.
Miután átvettük az autót, neki is láttunk a szétszerelésnek és a lakatos munkák elvégzésének, a homlokfalat már előttünk kicserélte valaki, de sajnos nem szakszerűen és be is horpadt az állás hosszú évei alatt, az autóra jellemző volt, hogy nekiláttak azt kijavítani, de sajnos nem szakszerűen ezért az inkább hátráltató volt, mint segítség. Az alján volt néhány luk, de a kasztnihoz nem kellett sokat nyúlni, viszont az ajtó és küszöbök nem stimmeltek, több centi különbség volt a kettő között, ezért a legegyszerűbb megoldás annak tűnt, hogy ha végig vágjuk az ajtók így csökkentettük a szélességét, így tökéletesen illeszkedett a kasztnihoz.
Ez után a fényező vette kezelésbe, a karosszéria végigcsiszolása után gittet és üvegszálas gittet vittünk fel, újra és újra csiszoltuk. Majd jött a filler. Ez után jött a felismerés, hogy hatalmas probléma van, ugyan is volt egy piros réteg, ami egy komponensű anyag volt, amit a filler és a vegyszerek feloldottak, ezért miután lefújtuk az autót elkezdett kirepedezni, hatalmas érvágás volt, hiszen a kigittelt készre csiszolt autót újra kellett kezdeni.
A második csiszolás után, újra fillerbe raktuk és a vízbe kezdtük csiszolni, de sajnos a repedések újra kijöttek, csiszolás újra! Ez után még fémig lett csiszolva, hogy ne adjunk esélyt az egy komponensű anyagnak, ami sikerült is, de ez hatalmas költség és rengeteg idő volt. Ezért húzódott el a felújítás.
Folytatjuk hamarosan...addig egy kép a végeredményről:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.