Birtokunkba került egy 1965-ös Fiat 500 D típusú autó, a vásárláskor sejteni lehetett, hogy lesz vele bőven lakatos munka, de a szétszerelés és homokfújás után derült ki, hogy az autó súlyosan sérült, majdnem a menthetetlen kategóriába esik.
Több mint egy éve vásárolt autó egy ideje szét volt szedve és láttuk rajta, hogy az ajtók erősen meg vannak ereszkedve. Ezt a típust, fix ajtózsanérokkal gyártották, ezért az ajtó állítása nem lehetséges, ez elsőre nem tűnt olyan vészesnek, hisze a zsanérpk felújításával orvosolható lett volna a probléma. Az autó szétszerelése után minden autót homokszóróhoz viszünk, ahol minden rozsdát, régi festéket és anyagot eltávolítanak róla. Ez után látszott, hogy az autót már nagyon sok helyen javították és az eleje jelenlegi meg volt nyomva, ezért nem záródott az ajtó szépen, sőt az A oszlopnál 3 cm-es rés tátongott becsukott állapotban.
Az autó hozatópadra került, az összes sérült elemet eltávolítottuk és új elemeket rendeltünk. Nem volt alja, a padlólemez, homlokfal, csomagtartó, külső és belső dobok, sárvédők, mind mentek a kukába, ki kellett cserélni.
Miután megjöttek Olaszországból az új elemek, kezdődhetett az autó újjáépítése, szinte a semmiből, a lakatos kollégánk, nagyon sokat dolgozott rajta, hogy minden él, minden elem úgy vagy még jobban illeszkedjen, mint új korában, remek munkát végzett. Mielőtt minden összerakott volna, felpróbáltuk az ajtókat és az üvegeket is természetesen nem stimmelt semmi, a valószínűsíthető karambol miatt az A oszlop is megnyomódott ezért a szélvédő nem ment a helyére, de ennek a javítása után már az ajtók is jobban csukódtak.
Az apróbb javításból is volt bőven, rengeteg sérülést szerzett az autó az elmúlt 50 évben, természetesen az összes lassan ki lett javítva de ez mind rengeteg időt vett igénybe. A karosszéria munka mellett pedig, szükség volt az eredeti ülések javítására (mindkettő el volt törve), a lengőkarok felújítására és az ajtók felújítására, mindkét ajtó kerete olyan volt mint a szita, törött és nyomott volt, újra kellett építeni az egészet.
Végül sikerült mindent a helyére tenni, az aprólékos és alapos előkészítő munka után a fényezőnek sokkal könnyebb munkája van.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.